انواع مدل‌های گاوصندوق‌ سبک

زمانی که قصد دارید، گاوصندوقی را خریداری کنید، یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در زمان خرید معمولاً افراد به آن توجه می‌کنند، وزن گاوصندوق است. در سال‌های قدیم به این صورت بود که هر چقدر وزن گاوصندوق بالاتر می‌رفت، پس در نتیجه ایمنی آن نیز افزایش پیدا می‌کرد.
اما در حال حاضر در بازار انواع مدل‌های گاوصندوق‌ سبک وجود دارد.
در سالیان قبل به دلیل اینکه بیشتر افراد فکر می‌کردند گاوصندوق‌ها زمانی که سخت‌تر جابجا شود، پس ایمن‌ترند، بیشتر افراد به دنبال گاوصندوق‌های با وزن بالاتر می‌رفتند.
اما امروزه سارقین هم تلاش کردند که در روش‌های سرقت خودشان یک سری تغییراتی به وجود بیاورند.
با پیشرفت علم و تکنولوژی که درون گاوصندوق‌ها وجود دارند، سارقان هم روش‌های سرقت خودشان را تغییر دادند. گاوصندوق‌های سنگین بیشتر برای فضاهایی مناسب است که ملک شخصی به حساب می‌آید و نیازی به جابجایی سالانه درون آن وجود ندارد.

اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که تمامی افرادی که ملک شخصی دارند هم نمی‌توانند از گاوصندوق‌های سنگین با وزن بسیار زیاد استفاده کنند.
ممکن است بعضی از افراد که در ملک شخصی خودشان هستند، فضایی برای نگهداری گاوصندوق‌ها نداشته باشند، پس به همین دلیل به سراغ گاوصندوق‌های سبک می‌روند، تلاش می‌کنند تا ایمنی بالایی را با استفاده از این گاوصندوق‌ها به دست بیاورند.

اهمیت گاوصندوق سبک

انواع مدل‌های گاوصندوق سبک

گاوصندوق‌های سبک به صورتی هستند که در مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارند و افراد متناسب با نیاز خودشان می‌توانند یکی از آن‌ها را خریداری کنند. برای گاوصندوق‌های سبک سه دسته‌بندی وجود دارد که آن‌ها عبارتند از:

  1. گاوصندوق یک جداره
  2. گاوصندوق نسوز
  3. گاوصندوق بتنی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. گاوصندوق یک جداره

برای گاوصندوق‌های سبک یک جداره فقط از یک لایه ورق فولادی استفاده کردند. می‌توان گفت که سیف باکس‌ها یا گاوصندوق‌های هتلی که در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها کاربری دارند از مدل گاوصندوق‌های سبک یک جداره هستند.
گاوصندوق‌های بایگانی یک جداره هم که وزن کمتر از 360 کیلوگرم دارند از سری گاوصندوق‌هایی هستند که ابعاد بزرگ ولی وزن سبکی دارند. گاوصندوق‌های بایگانی یک جداره به صورتی هستند که برای آن‌ها سیستم ضد سرقتی در نظر گرفتند، ولی ممکن است بعضی از گاوصندوق‌ها هم باشند که برای آن‌ها سیستم ضد سرقت در نظر نگرفته باشد.

به صورت کلی ویژگی‌هایی که برای گاوصندوق‌ها وجود دارد، متناسب با نیاز مشتری انتخاب می‌شود. گاوصندوق‌های امانات که در بانک‌ها و موسسات مورد استفاده قرار می‌گیرند از سری گاوصندوق‌های سبک یک جداره هستند.

تمامی گاوصندوق‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، مانند گاوصندوق‌های خانگی، اداری و گاوصندوق‌های دیگر نیز به صورت یک جداره و سبک تهیه می‌شوند.
ولی توصیه نمی‌شود که از گاوصندوق‌های سبک و یک جداره استفاده کنید، زیرا این مدل از گاوصندوق‌ها اصلاً در برابر آتش سوزی مقاومت لازمی ندارند و همچنین در برابر سرقت هم نمی‌توانند عملکرد عالی را در اختیار شما قرار دهند.

2. گاوصندوق نسوز

یکی دیگر از مدل گاوصندوق‌های سبکی که امروزه در بازار وجود دارد و افراد از آن استفاده می‌کنند، گاوصندوق‌های سبک نسوز هستند.

گاوصندوق‌های سبک نسوز به صورتی هستند که برای تهیه آن‌ها از الیاف سبک نسوزی استفاده کرده‌اند که باعث شده است مقاومت گاوصندوق نسبت به گاوصندوق‌های یکجداره تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.
گاوصندوق‌های بایگانی نسوز وزن 400 کیلوگرم دارند که از گاوصندوق‌های بزرگ نسوز و در عین حال سبک به حساب می‌آید. افراد می‌توانند برای تولید گاوصندوق‌ها به شرکت‌های متفاوت سفارش دهند و از آن‌ها بخواهند که گاوصندوق مد نظر آن‌ها را بسازند. افراد می‌توانند گاوصندوق‌ها را با وزن کم و مقاومت دمایی بالا به صورت سفارشی تهیه کنند.

گاوصندوق سبک نسوز

3. گاوصندوق بتنی

یکی دیگر از مدل گاوصندوق‌هایی که در موارد متفاوتی افراد از آن استفاده می‌کنند، گاوصندوق‌های سبک بتنی هستند.
برای تهیه گاوصندوق‌های سبک بتنی از بتن استفاده کردند که باعث شدند، مقاومت دمایی آن تا 700 درجه سانتیگراد افزایش پیدا کند. گاوصندوق‌های سبک بتنی معمولاً برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به دلیل اینکه برای آن‌ها ابعاد کوچکی در نظر گرفتند، پس در نتیجه میزان بتنی که برای دوجداره آن‌ها در نظر گرفته‌اند، نسبت به گاوصندوق‌های بزرگتر میزان کمتری می‌باشد. گاوصندوق‌های بتنی که وزن کمتر از 350 کیلوگرم دارند از سری گاوصندوق‌های سبکی هستند.
هر چقدر محصولات گاوصندوقی که با استفاده از بتن تهیه شده است، ابعاد بزرگتر ولی وزن کمتری داشته باشند به عنوان گاوصندوق‌های سبک به حساب می‌آید.

چه افرادی می‌توانند از گاوصندوق‌های هتلی استفاده کنند؟

هتلداران از سری مشتریان دائمی هستند که به سراغ استفاده از گاوصندوق‌های سبک و یکجداره می‌روند. معمولاً هتلداران برای مهمانان خودشان در هر اتاق متناسب با سفارش مشتری یک گاوصندوقی را قرار می‌دهند که مهمانان در صورت لزوم لوازم به اشیای مهم خودش را درون آنجا قرار دهند.

ولی به غیر از هتل‌ها گاوصندوق‌های سبک برای منزل، اداره، هتل، کشتی‌های تفریحی، بانک، اداره‌های پستی، باشگاه و در بعضی از موارد در سفرها و فضای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد از آن استفاده می‌کنند.

هدف اصلی که برای گاوصندوق‌ها وجود دارد، این است که بتوانند از لوازم و اشیای قیمتی مشتریان محافظت کند و یک امنیت بسیار عالی را برای آن‌ها به وجود بیاورد.

گاوصندوق سبک یکجداره

گاوصندوق‌های سبک را در چه فضاهایی مخفی می‌کنند؟

زمانی که قصد دارید، گاوصندوق‌های سبک را در فضاهای مخصوصی قرار دهید، بهتر است به دنبال فضاهایی بگردید که دور از دید افراد باشد. معمولاً امروزه افراد برای اینکه بتوانند نگهداری بسیار عالی اسناد، مدارک، جواهرات، پول نقد، کالاهای گرانبها و موارد دیگر داشته باشند، نیاز دارند که از یک گاوصندوق برای خانه خودشان استفاده کنند.
حتماً به این نکته در هنگام قرار دادن گاوصندوق در فضای متفاوت توجه کنید که گاوصندوق را در فضایی قرار دهید که دور از دسترس افراد باشد. هر چقدر بتوانید گاوصندوق را پنهان کنید، پس سرقت رفتن لوازم خودتان را بسیار سخت می‌کنید.
اگر گاوصندوق در معرض دید افراد قرار بگیرد، پس احتمال سرقت افزایش پیدا می‌کند.

نکته‌ای که معمولاً کارشناسان فروش گاوصندوق به افراد پیشنهاد می‌دهند، این است که از گاوصندوق‌های مخفی استفاده کنید. شما می‌توانید گاوصندوق‌های خودتان را در خانه در فضاهایی مخفی کنید که شاید خیلی خنده‌دار به نظر برسد.
ولی اصلاً ذهن سارق به سرقت از فضاهای خاص نمی‌رود. فضاهایی که برای مخفی کردن گاوصندوق‌ها وجود دارند، عبارتند از:

  1. داخل دیوار
  2. دریچه کولر
  3. زیر تشک تخت خواب
  4. در فریزر
  5. داخل شومینه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. داخل دیوار

یکی از فضاهای بسیار عالی که برای گاوصندوق‌های سبک وجود دارد، پنهان کردن این گاوصندوق‌ها درون دیوار می‌باشد. برای اینکه بتوانید یک گاوصندوق مخفی دیواری داشته باشید، می‌توانید فضایی را درون دیوار تخلیه کنید، گاوصندوق سبک را درون آن بگذارید. حتماً دقت کنید که با استفاده از پیچ و مهره گاوصندوق را به دیوار متصل کنید تا امکان جابجایی را برای افراد به صفر برسانید. می‌توانید جلوی گاوصندوق یک وسیله تزیینی دیگری هم قرار دهید و آن را بسیار مخفی کنید.

2. دریچه کولر

یکی دیگر از فضاهایی که برای مخفی کردن انواع مدل‌های گاوصندوق‌ سبک می‌تواند عملکرد عالی داشته باشد، دریچه کولر یا دریچه تهویه هوا می‌باشد. شما می‌توانید با قرار دادن گاوصندوق‌ها درون کولر گاوصندوق را از دید افراد دور کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *