منبع تغذیه گاوصندوق

امروزه به دلیل اینکه پیشرفت علم تکنولوژی بسیار زیاد بوده است، تمامی دنیا به سمت مدرن شدن و اصل دیجیتال می‌روند. یکی از محصولاتی که از این قاعده دور نبوده است، گاوصندوق‌های می‌باشد. گاوصندوق‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به صورتی هستند که با گاوصندوق‌های قدیمی تفاوت بسیار زیادی دارند. ما دراین نوشته در مورد منبع تغذیه‌ گاوصندوق‌ صحبت خواهیم کرد.

می‌توان گفت که ویژگی‌های به روز باعث شده است، کاربری گاوصندوق‌ها هم بیشتر شوند.
در سال‌های گذشته بیشتر گاوصندوق‌هایی که وجود داشته است؛ به صورت کلید و قفل مکانیکی بوده است. ولی امروزه بیشتر گاوصندوق‌ها که در خانه‌ها یا ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند، به صورت دیجیتال یا قفل‌های الکترونیکی هستند.

قفل‌های الکترونیکی به صورتی هستند، می‌توانند امنیت بالایی را برای افراد به وجود بیاورند.
حتی در بعضی از گاوصندوق‌ها تلاش کردند، گاوصندوق‌های با قفل بیومتریک تهیه کنند. قفل بیومتریک با استفاده از اثر انگشت یا اسکن چهره فرد فعال می‌شود، می‌تواند ویژگی‌های بالایی را به وجود بیاورد.

گاوصندوق‌هایی که امکانات و ویژگی‌های بروز تری داشته باشند، برای افراد عملکرد بسیار عالی دارند؛ افراد می‌توانند که بدون هیچگونه نگرانی و دغدغه از آن‌ها استفاده کنند. قفل الکترونیکی و رمز دیجیتالی تا اسکن و آنالیز حرکت کلی بدن باعث می‌شود، در گاوصندوق باز شود. در این صورت گاوصندوق برای اینکه باز شود، نیاز دارد تا از یک انرژی استفاده کند.

انرژی مورد نیاز برای باز کردن گاوصندوق با استفاده از برق تامین می‌شود.
برای اینکه بتوانند برق مورد نیاز برای فعالیت‌های لازم را در گاوصندوق‌ها به وجود بیاورند، نیاز دارند تا از یک منبع تغذیه انرژی استفاده کنند.
منبع تغذیه در گاوصندوق‌ها به صورت متفاوتی وجود دارد، هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های مخصوص به خودشان را داشته باشند.

منبع تغذیه گاوصندوق

مدل‌های متنوع منبع تغذیه در گاوصندوق‌ها

باید بدانید که منبع تغذیه اصلی که امروزه درون گاوصندوق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باتری می‌باشد.
باتری در گاوصندوق‌های متفاوت می‌تواند عملکرد بسیار عالی داشته باشد. باتری که در گاوصندوق‌های با رمز دیجیتال یا رمز الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متناسب با ویژگی‌های باتری می‌توانند دوام متفاوتی هم داشته باشند.

اما در برخی از موارد علاوه بر اینکه باتری وجود دارد، می‌تواند از جریان مستقیم برق هم استفاده کند.
اگر جریان برق که از باتری وارد گاوصندوق می‌شود، دچار قطعی شود؛ جریان برق مستقیم و آداپتور می‌تواند به عنوان یک منبع تغذیه کمکی برق مورد نیاز را برای گاوصندوق تامین کند، گاوصندوق تا زمان وصل شدن مجدد از آن استفاده کند.

منبع تغذیه گاوصندوق

میزان طول عمر منبع تغذیه‌ گاوصندوق‌ چه میزان است؟

یک سوالی که ممکن است، برای بسیاری از افراد به وجود بیاید؛ این است که دوام باتری‌ گاوصندوق چقدر است؟
باید بدانید که پاسخ قطعی و ثابتی برای این سوال وجود ندارد. عمر باتری‌هایی که گاوصندوق وجود دارد، به عوامل متفاوتی بستگی دارد. نوع قفلی که در گاوصندوق به کار می‌رود، مصرف آن و موارد دیگر می‌تواند دوام باتری گاوصندوق را تحت تاثیر قرار دهد.

میزان استفاده از گاوصندوق در استفاده باتری تاثیرگذار است.
به عنوان مثال اگر از یک گاوصندوق در سال 5 بار استفاده کنید تا اینکه هر روز از آن استفاده کنید؛ پس در نتیجه طول عمر بیشتری را به دست می‌آورید. شرایطی که گاوصندوق را در آن محل قرار می‌دهید، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی دوام طول عمر باتری داشته باشد.

اگر در شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کنید، آب و هوای مرطوب و شرجی دارد؛ بهترین کاری که برای وجود دارد، این است که برای اینکه مطمئن شوید باتری سالم است، حتماً دو بار در سال آن را چک کنید. در این صورت گاوصندوق‌ها انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

گاوصندوق‌هایی که قفل دیجیتال یا الکترونیکی دارند، نسبت به گاوصندوق‌های کلیددار قدیمی با قفل‌های مکانیکی انرژی بیشتری دارند.

اگر بتوانید اقدامات امنیتی بیشتری در گاوصندوق‌ها قرار دهید؛ پس این امکانات انرژی مصرفی بیشتری نسبت به گاوصندوق‌های دیگر دارند.

به عنوان مثال باید بدانید که گاوصندوق‌هایی که دوربین مداربسته دارند، هر بار که در گاوصندوق باز و بست می‌شود؛ عکسی از فرد گرفته می‌شود، برای اپراتور اصلی ارسال می‌شود.
این عکس یک تصویر واضحی است، از فردی است، تلاش می‌کند؛ در گاوصندوق را باز کند.

اگر فردی تلاش کند، در گاوصندوق را به صورت غیرقانونی باز کند؛ دوربین مداربسته درون گاوصندوق می‌توانند تصویر او را ثبت کنند.
بعد پلیس‌ها تلاش می‌کنند تا آن را دستگیر کنند. برخی از گاوصندوق‌ها این قابلیت را دارند، در زمان باز و بسته شدن یک اس‌ام‌اس به شماره‌ای که به گاوصندوق داده شده است، ارسال می‌شود.

یکی از اقدامات امنیتی دیگری برای گاوصندوق‌ها وجود دارد، وجود آژیر ضد سرقت می‌باشد. اگر سنسورهای گاوصندوق تحت فشار قرار بگیرند، یا اینکه افراد تلاش کنند؛ به صورت غیرقانونی در گاوصندوق را باز کنند، آژیر به صدا در می‌آیند. آژیر باعث می‌شود، سارقین را از محل دور کند.

در تمامی مواردی که گفته شد، گاوصندوق‌هایی که قفل‌های دیجیتالی و الکترونیکی دارند، نیاز به انرژی بیشتری دارند. گاوصندوق‌هایی که قفل‌های دیجیتالی و الکترونیکی دارند، نیاز به انرژی بیشتری نسبت به گاوصندوق‌های دیگر دارد.

منبع تغذیه گاوصندوق

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود بیاید؛ این است، کدام یک از باتری‌هایی که در بازار وجود دارد، برای گاوصندوق‌ها عملکرد مناسبی دارد.
باید بدانید باتری‌هایی که توسط برند سونی تهیه می‌شوند، می‌توانند برای گاوصندوق‌ها عملکرد عالی داشته باشند. باید به دنبال این باشید، باتری‌های اصل سونی را خریداری کنید.

باتری‌های گاوصندوقی که توسط برند سونی تهیه می‌شوند، حدوداً دو تا سه سال در شرایط جوی متعادل می‌توانند عمر مفیدی داشته باشند. اما همانطور که توضیح دادیم؛ برای اینکه بتوانید از هرگونه اقدامی جلوگیری کنید؛ بهتر است سالی یک یا دو بار سلامت و عملکرد صحیح باتری را تست کنید.

نکته مهم دیگری که درباره باتری‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ این است که بهتر است برای گاوصندوق‌هایی که با باتری کار می‌کنند، یک باتری اضافی را خریداری کنید. در صورتی که باتری قبلی تمام شد، بتوانید سریعاً در مدت زمان بسیار کمی باتری بعدی را جایگزین کنید، مدت زمانی را صرف انجام این کار نکنید.

باید بدانید که منبع تغذیه‌ گاوصندوق‌ می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را به وجود بیاورد. مثلاً یکی از مزیت‌ها این است که دیگر نیاز ندارید تا از قفل‌ها استفاده کنید؛ پس با مشکل شکستن کلید درون گاوصندوق روبرو نمی‌شوید. اگر برای خرید باتری گاوصندوق اطلاعات کافی در این زمینه ندارید؛ حتماً با مشاوران و متخصصان تماس بگیرید، از آن‌ها بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *