تصورات اشتباه مشتریان در مورد گاوصندوق

گاوصندوق یک محصول امنیتی ویژه است که مشتریان اطلاعات کمی در مورد ویژگی‌های آن دارند. بی‌اطلاعی مشتریان از ویژگی شاخص استاندارد گاوصندوق باعث می‌شود تا ادعای فروشندگان را در هنگام خرید بدون چون چرا بپذیرند.
اما گاهی این ادعاها اصلا صحت و واقعیت ندارند و باعث تصورات اشتباه مشتریان در مورد گاوصندوق می‌شود. این مقاله سعی دارد طرز فکر اشتباه مشتریان در مورد گاوصندوق را به چالش بکشد.

تفکرات غلط مشتریان درباره گاوصندوق

تولیدکنندگان گاوصندوق گاهی ادعاهای کاذبی در مورد گاوصندوق‌شان دارند، این ادعاها خریداران و مشتریان گاوصندوق را دچار اشتباه می‌نماید.
اگر خریداران گاوصندوق قبل از انتخاب و خرید با ویژگی‌ها و مشخصات گاوصندوق اطلاعاتی کسب کنند در این صورت ادعای فروشندگان آن‌ها را به ورطه اشتباه نمی‌اندازند. تصوراتی غلطی که مشتریان در مورد گاوصندوق دارند بسیار رایج و پر تکرار است.
برخی از تصورات اشتباه مشتریان در مورد گاوصندوق عبارت است از:

  1. داشتن گاوصندوق از نداشتن گاوصندوق آن بهتر است
  2. نسوز بودن یک ویژگی اضافه برای گاوصندوق است
  3. درب و بدنه ضخیم نشان دهنده ایمنی گاوصندوق است
  4. هر چه وزن گاوصندوق بیشتر باشد گاوصندوق ایمن‌تر است
  5. گاوصندوق نیاز به نصب ندارد
  6. گاوصندوق غول پیکر باعث وحشت سارقان خواهد شد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

سرقت از گاوصندوق

1. داشتن گاوصندوق از نداشتن گاوصندوق آن بهتر است

بسیاری از خریداران گاوصندوق بر این باورند که خرید گاوصندوق به تنهایی می‌تواند جلوی سرقت دارایی‌هایشان را بگیرد.
اما این تصور از اساس اشتباه است زیرا که خرید گاوصندوق‌های ارزان و بی‌کیفیت کار سارقان را برای پیدا کردن اموال شما راحت‌تر می‌کند و هیچ گونه امنیتی را برای دارایی‌های شما به ارمغان نمی‌آورد. خرید گاوصندوق بی‌کیفیت تنها به سارقان این پیام را می‌دهد که ما در منزل اموال با ارزشی داریم.
پس اگر قرار است گاوصندوق بی‌کیفیتی تهیه کنید بهتر است دست نگه دارید و از گاوصندوق‌های ایمن و مرغوب برای نگهداری از دارایی‌هایتان بهره ببرید. خرید گاوصندوق به هر قیمتی اصلاً کار درستی نیست.

توصیه می‌شود برای تهیه تجهیزات امنیتی مانند گاوصندوق به سراغ برندهای خوب و معتبر برویم. خرید گاوصندوق از برندهای معتبر و شناخته شده مثل برند گاوصندوق کاوه محصولات اثبات شده و امتحان شده‌ای را برای ما به ارمغان می‌آورد.

2. نسوز بودن یک ویژگی اضافه برای گاوصندوق است

نسوز بودن گاوصندوق نه تنها یک ویژگی اضافه نیست بلکه یکی از فاکتورهای اساسی برای گاوصندوق محسوب می‌شود.

نسوز بودن به اندازه امنیت و استحکام بدنه گاوصندوق حائز اهمیت است.
این ویژگی باید طبق استانداردهای معتبر تایید شده باشد در این صورت گاوصندوق مقاومت زیادی در برابر حرارت و آتش سوزی دارد به طوری که در برابر دمای کوره می‌تواند سالم بماند.
بهترین استانداردی که می‌تواند نسوز بودن گاوصندوق را تضمین نماید استاندارد ul آمریکاست.

این استاندارد در چند سطح نسوز بودن گاوصندوق را تایید می‌کند.
اما طبق این استاندارد گاوصندوق می‌تواند دمای 945 درجه را به مدت 60 دقیقه تحمل کرده و به محتویات گاوصندوق هیچ آسیبی نمی‌رسد.

گاوصندوق غول پیکر

3. درب و بدنه ضخیم نشان دهنده ایمنی گاوصندوق است

برخی افراد تصور می‌کنند اگر درب و بدنه گاوصندوق ضخیم باشد می‌تواند در برابر فشار و دیلم مقاومت نماید.

این تصور نیز مانند تصور قبلی کاملاً نادرست و اشتباه است.
اگر سارقان بخواهند از ابزار برای باز کردن گاوصندوق استفاده کنند فرقی نمی‌کند که ضخامت درب گاوصندوق شما چقدر است. ضخامت درب و بدنه نمی‌تواند از باز کردن گاوصندوق جلوگیری کند بلکه نحوه طراحی آن‌ها مهم است و می‌تواند مقاومت گاوصندوق شما را بالا ببرد.

برای این گاوصندوق شما در برابر ضربه و دیلم مقاومت داشته باشد باید به شکل پلکانی طراحی شده باشند. پلکان‌های تو در تو اجازه باز شدن درب گاوصندوق با دیلم را به سارقان نمی‌دهد و امنیت آن را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

4. هر چه وزن گاوصندوق بیشتر باشد گاوصندوق ایمن‌تر است

برخی افراد تصور می‌کنند که بالا بودن وزن گاوصندوق به تنهایی نشان دهنده ایمنی آن است. اما بسیاری از گاوصندوق‌های معتبر و ایمن وزن سبکی دارند. محتویات گاوصندوق‌های خانگی معمولاً حجم زیادی ندارد و اقلام کمی را در خود جای می‌دهد به همین دلیل ابعاد خیلی بزرگی نیز ندارد و نیازی نیست که وزن سنگینی داشته باشد.

نصب گاوصندوق

5. گاوصندوق نیاز به نصب ندارد

نصب گاوصندوق برخلاف تصور عموم از اهمیت زیادی بر روی امنیت گاوصندوق می‌گذارد.
گاوصندوق‌ها معمولاً به وسیله یک رول بولت به زمین نصب می‌شوند که چیزی حدود 700 کیلوگرم به وزن گاوصندوق می‌افزاید.

اگر گاوصندوق به سه کنج دیوار نصب شود در این صورت نیز گاوصندوق در برابر لنگر انداختن نیز مقاومت می‌کند. بنابراین در هنگام سرقت، سارقان نمی‌توانند گاوصندوق را از دیوار جدا کنند. نصب گاوصندوق ایمنی آن را تا چندین برابر افزایش می‌دهد و وزن سبک برخی از گاوصندوق‌ها با این روش کاملاً جبران می‌شود.

جدا کردن گاوصندوق از دیوار حتی در صورت داشتن ابزارهای گوناگون به 1 الی 4 ساعت زمان تلاش نیاز دارد پس از آن باید امنیت گاوصندوق توسط ویژگی‌های دیگر گاوصندوق تامین شود.
داشتن آلارم ضد سرقت که در صورت جدا شدن گاوصندوق از دیوار باید به صدا در بیاید و باعث وحشت و فرار سارقان شود.

6. گاوصندوق غول پیکر باعث وحشت سارقان خواهد شد

تولید کنندگان گاوصندوق همواره تصویر بزرگ و غول پیکر از گاوصندوق برای مشتریان ایجاد می‌کنند که هر سارقی را به وحشت می‌اندازد. اما در واقعیت چنین چیزی نیست.

روش‌های پیچیده و جدید برای باز کردن گاوصندوق آنقدر پیشرفت کرده که سارقان نه تنها با دیدن گاوصندوق‌های بزرگ به وحشت نمی‌اندازد بلکه انگیزه آن‌ها را برای سرقت افزایش نیز می‌دهد.
این به این دلیل است که گاوصندوق‌های بزرگ سارقان را از محتویات با ارزش و گران بهای گاوصندوق مطمئن می‌کند.
بنابراین امروزه ویژگی بزرگ و غول پیکر گاوصندوق به تنهایی نمی‌تواند امنیت آن را افزایش دهد بلکه ویژگی‌های دیگری باید در گاوصندوق وجود داشته باشد تا بتواند ایمنی آن را تضمین نماید. برای خرید یک گاوصندوق ایمن باید به رتبه ایمنی گاوصندوق توجه کنید.
پس از خرید گاوصندوق نیز نکات ایمنی مانند پنهان کردن کلید در جای مناسب و قفل کردن گاوصندوق پس از هر بار استفاده را فراموش نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *