جلوگیری از سرقت گاوصندوق

آیا گاوصندوق نیز به سرقت می‌رود؟
یکی از سوالات مهم در رابطه با گاوصندوق، دزدیده شدن آن توسط سارقان است. استفاده از گاوصندوق برای قرار دادن اسناد و مدارک مهم، گزینه بسیار مناسبی است. اما نکته مهم‌تر افزایش امنیت و ایمنی برای گاوصندوق است.
جلوگیری از سرقت گاوصندوق اهمیت بالایی دارد با قرار ندادن گاوصندوق در محل مناسب، امکان دسترسی سارقان به گاوصندوق بسیار زیاد است. البته نکته مهم‌تر، جایگیری نامناسب برای گاوصندوق است.

زمانی که گاوصندوق به سادگی رها شده، سارقان می‌توانند گاوصندوق را نیز به سرقت ببرند.
برای ایجاد حفاظت بیشتر از گاوصندوق، باید مکان و فضای مناسبی را برای آن در نظر داشت. گاوصندوق، به دلیل اسناد و مدارک و همین طور پول و ارز داخلی آن، دارای ارزشمندی بالایی برای سارقان و صاحبان گاوصندوق است.

راهکارهای جلوگیری از سرقت گاوصندوق

برای جلوگیری از سرقت گاوصندوق ابتدا باید حفاظت و نگهداری گاوصندوق را بررسی کرد. به چه صورت گاوصندوق باید نگهداری و محافظت شود!
روش‌های جلوگیری از سرقت گاوصندوق عبارت است از:

  1. به وزن گاوصندوق اهمیت دهید
  2. استفاده از سیستم ضد سرقت
  3.  امنیت گاوصندوق با رمز آن است
  4. گاوصندوق را مخفی کنید
  5. پیچ کردن گاوصندوق
  6. مکان مناسب برای گاوصندوق

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گاوصندوق کرمی رنگ

1. به وزن گاوصندوق اهمیت دهید

در زمان خرید گاوصندوق، ابتدا باید وزن گاوصندوق را ارزیابی کرد. گاوصندوق با وزن کم، به احتمال زیاد به سرقت می‌رود. سرقت گاوصندوق، با وزن کم برای سارقان بسیار ساده و آسان است. یکی از بخش‌های مهم سرقت گاوصندوق، میزان جا به جایی آن است.

هنگامی که به راحتی بتوان گاوصندوق را جا به جا کرد؛ سرقت نیز آسان است. سارقان، سریع‌ترین روش‌ها را برای سرقت گاوصندوق انجام می‌دهند. یکی از سریع‌ترین و کم زمان‌ترین روش‌های سرقت گاوصندوق، جا به جایی آن است.

اما گاوصندوق با وزن سنگین‌تر، برای سارقان نامطلوب و برای صاحبان آن بسیار مناسب و تاثیرگذار است. حتی برای اطمینان خاطر بیشتر برای به سرقت نرفتن گاوصندوق، گاوصندوق با وزن سنگین را نیز به زمین پیچ می‌کنند. پیچ کردن گاوصندوق به زمین، باعث بالا رفتن سطح امنیت و ایمنی آن می‌شود.

2. استفاده از سیستم ضد سرقت

گاوصندوق نصب شده به سیستم ضد سرقت، دزدیدن گاوصندوق را برای سارقان بسیار دشوار و سخت می‌کند. سیستم ضد سرقت در گاوصندوق، بسیار حساس به ضربه است. با ورود ضربه به سمت گاوصندوق، سیستم ضد سرقت آن فعال می‌شود. با فعال شدن این قسمت، سارقان به راحتی قادر به سرقت گاوصندوق نیستند.

سیستم ضد سرقت در داخل گاوصندوق، در هنگام ورود ضربه، باعث بسته شدن درب گاوصندوق می‌شود. گاوصندوق‌های ضد سرقت، نسبت به گاوصندوق‌های ساده‌تر مزیت‌های بیشتری برای امنیت و ایمنی بیشتر گاوصندوق را ارائه می‌دهند.

3. امنیت گاوصندوق با رمز آن است

یکی از فاکتور‌های مهم برای گاوصندوق، میزان امنیت آن و دور از دسترس بودن گاوصندوق برای سارقان است. گاوصندوق‌هایی که در آن‌ها از رمز استفاده شده، قابلیت بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. رمز و قفل در داخل گاوصندوق، نقش مهم و اثربخشی را برای امنیت بالای آن بازی می‌کند. از میان رمز‌ها، رمز دیجیتالی بالا‌ترین سطح از امنیت را در ساختار خود دارد.

رمز دیجیتالی گاوصندوق برای سارقان مانند یک کابوس وحشتناک عمل می‌کند. یکی از مزیت‌های رمز دیجیتالی، بازگشایی و تغییر رمز بسیار آسان آن است. در واقع، مناسب برای صاحب گاوصندوق که به سرعت به اسناد و مدارک داخل گاوصندوق نیاز دارد. حتی تغییر رمز نیز به آسانی و با سرعت بالا برای صاحب گاوصندوق اتفاق می‌افتد.
البته برای تعیین کردن رمز برای گاوصندوق دیجیتالی، باید از رمز‌های دوازده رقمی استفاده کرد. پیدا کردن اینگونه از رمز‌ها برای سارقین به شدت زمان بر است. در نتیجه سارقین زمان زیادی را برای باز کردن گاوصندوق هدر نمی‌دهند. البته سارقین در اندک زمانی سرقت‌های خود را انجام می‌دهند.

یکی از نکات جالب در رابطه با رمز دیجیتالی، وارد کردن اشتباه رمز است.
در گاوصندوق‌های دیجیتالی، با وارد نشدن رمز درست، گاوصندوق تا مدتی کارکرد خود را از دست می‌دهد. این فاکتور، برای گاوصندوق دیجیتالی بسیار ارزشمند است. سرقت از گاوصندوق‌های دیجیتالی، برای سارقان گزینه خوبی نیست.

گاوصندوق مشکی داخل کمد

4. گاوصندوق را مخفی کنید

یکی از نکات دیگر برای امنیت گاوصندوق مخفی سازی آن است. داشتن فضا و مکان مناسب برای مخفی کردن گاوصندوق، خود فاکتور ارزشمندی برای کاهش سرقت گاوصندوق است.

5. پیچ کردن گاوصندوق

حتی با وجود مکان‌های مناسب برای قرار دادن گاوصندوق، از پیچ کردن گاوصندوق به زمین اجتناب نورزید. پیچ کردن گاوصندوق، باعث محکم شدن ساختار گاوصندوق در یک مکان مشخص است.

در هنگام سرقت، سارقان زمان زیادی برای باز کردن پیچ‌های گاوصندوق ندارند. به همین خاطر نیز از سرقت گاوصندوق پرهیز می‌کنند. استفاده از گاوصندوق‌های سبک در سازمان و همین طور در منزل کار بسیار بیهوده‌ای است. گاوصندوق با وزن سبک، به راحتی توسط سارقان به سرقت برده می‌شود.

6. مکان مناسب برای گاوصندوق

یکی از فاکتور‌های دیگر برای به سرقت نرفتن گاوصندوق، فضای مناسب برای نگهداری از آن است. گاوصندوق‌های خانگی، نسبت به گاوصندوق‌های اداری باید امنیت بیشتری در ساختار خود داشته باشند. البته درصد امنیت بالای گاوصندوق‌های اداری نیز کمتر از گاوصندوق‌های خانگی نیست. میزان رفت و آمد کم در فضایی که گاوصندوق در داخل آن قرار داده شده است.

رفت و آمد زیاد برای فضایی که گاوصندوق در آن قرار داده شده، گزینه خوبی برای سرقت گاوصندوق است. مکانی که یافتن گاوصندوق در آن به راحتی صورت نگیرد. برخی از فضا‌های موجود در خانه و یا سازمان‌ها، قابلیت دسترسی کمتری دارند.

قرار دادن گاوصندوق در فضایی با میزان دسترسی بسیار کم، مطلوب‌تر است. قرار دادن گاوصندوق در دیوار و استفاده از یک سطح پوششی برای آن، درصد سرقت از گاوصندوق را به شدت کاهش می‌دهد. البته هر چه گاوصندوق مخفی‌تر، میزان امنیت و ایمنی آن نیز بیشتر است.

برای نگهداری گاوصندوق و جلوگیری از سرقت آن، نباید اطلاعاتی در اختیار افراد دیگر در رابطه با استفاده از گاوصندوق باشد. گاهی اوقات، در یک سازمان و یا فضای خانه، جدای صاحب گاوصندوق افراد دیگری که نیز از وجود گاوصندوق در اطلاع هستند. اطلاعات موجود برای دیگر افراد، منجر به بالا بردن سطح سرقت برای گاوصندوق است.
مخفی ماندن گاوصندوق و داشتن اطلاعات کم در رابطه با آن، میزان امینت آن را افزایش می‌دهد. به این شکل، کمترین حالت سرقت برای گاوصندوق به وجود می‌آید. با رعایت شرایط فوق، گاوصندوق هیچ گاه توسط سارقان به سرقت برده نمی‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *