ساخت انواع گاوصندوق

یکی از نکاتی که برای هر وسیله‌ای باید به کار برود خلاقیت در ساخت آن است. همان طور که بیان شد گاوصندوق مکانی برای قرار دادن اشیاء ارزشمند است اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد شکل و ساختاری است که برای آن در نظر گرفته می‌شود.
هر وسیله‌ای را می‌توان برای قرار دادن وسایل ارزشمند به کار برد منتهی باید برای آن ابتدا نکاتی را در نظر داشت. در گذشته اشیایی که برای قرار دادن وسایل ارزشمند از آن‌ها استفاده می‌شد، بسیار مشخص و معروف بودند و تنها در امان ماندن آن‌ها به مکانی بستگی داشت که در آن قرار داده می‌شدند.
به مرور زمان شکل‌های گوناگونی از اشیاء برای قرار دادن وسایل ارزشمند به وجود آمد که به ندرت و کمتر کسی به آن‌ها شک می‌کرد حتی اگر در معرض دید نیز وجود داشت.

شناسایی آسان گاوصندوق‌های امروزی

یکی از نکاتی که در رابطه با گاوصندوق‌های امروزی وجود دارد میزان شناسایی آن‌ها در هر مکانی خواهد بود. بنابراین زمانی که یک گاوصندوق در خانه یا در محل کار وجود دارد کنجکاوی افرادی که آن را می‌بینند را تحریک می‌کند.
انتخاب گاوصندوق برای ایجاد امنیت است اما این مسئله خود باعث ناامنی برای گاوصندوق است هر چند که گاوصندوق از نظر امنیتی بسیار بالا باشد و قابلیت‌های زیادی را برای امنیت در خود داشته باشد اما تهدید بیشتری را برای افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند را خواهد داشت.
در هر صورت جلوه‌های دیگری از ساخت گاوصندوق به وجود آمده است که هر کدام از آن‌ها بسیار خاص هستند و به ندرت نیز پیش خواهد آمد که کنجکاوی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

گاوصندوق کارتنی

گاوصندوق‌های امروزی

گاوصندوق‌هایی که با طرح‌های امروزی به کار برده می‌شوند با سایر لوازمی که در محل کار و یا در خانه وجود دارد بسیار متشابه هستند و تفاوت فاحشی در آن‌ها دیده نمی‌شود.
بنابراین با وجود این مطلب دیگر نگرانی در رابطه با حساس شدن افراد به گاوصندوق وجود نخواهد داشت.

ساخت انواع گاوصندوق به صورت خلاقانه

  • گاوصندوق به شکل ساعت دیواری
  • گاوصندوق به شکل پریز برق
  • گاو صندوق و ساختار آن شبیه به شانه سر
  • گاوصندوق‌های خوشمزه با ساختار چیپس و قوطی کنسرو

این نوع از گاوصندوق‌ها با ساختار‌های خاص و متفاوتی که دارند به راحتی می‌توان آن‌ها را در هر مکانی قرار داد بدون این که جلب توجهی از آن‌ها سر بزند و یا محل مشکوکی برای اشیاء ارزشمند باشد.
بنابراین سارقان به هنگام دزدی به دنبال گاوصندوق‌های بزرگ و رمزنگاری شده هستند و تمامی ذهن آن‌ها برای باز کردن این نوع از گاوصندوق‌ها نقشه برداری شده است. به همین خاطر هیچ سارقی به این گاوصندوق‌ها حتی نگاه هم نخواهد کرد چه برسد به این که حتی لحظه‌ای شک کند که در داخل این وسایل امکان دارد که لوازمی قرار گرفته باشد.

جعبه چوبیاین نوع از گاوصندوق‌ها دارای اندازه‌های متفاوتی هستند به طور مثال گاوصندوقی که به شکل پریز برق است ابعاد بسیار کوچک‌تری را به خود اختصاص می‌دهد که باعث می‌شود وسایل بسیار کوچکی را در داخل آن قرار داد. در هر حال، گاوصندوق‌هایی که دارای ساختار‌های اینچنینی هستند تا زمانی که کشف نشده‌اند محل امنی برای نگهداری از وسایل ارزشمند خواهند بود اما زمانی که ساخت آن‌ها مطرح شد سارقان به راحتی تمامی وسایل را نیز خواهند دید تا بتوانند در داخل آن‌ها به یک گاوصندوق دسترسی داشته باشند.
بنابراین میزان امنیتی که برای این گاوصندوق‌ها در نظر گرفته می‌شود نسبی است اما با این همه نباید آن‌ها را دست کم گرفت زیرا رمزنگاری‌هایی که برای آن‌ها شده است بسیار پیچیده خواهد بود.
با این حال گاوصندوق‌هایی که در جهان ساخته و تولید می‌شوند از نظر مارک و مدلی که برای ساخت آن‌ها به کار برده می‌شود متفاوت هستند.
امن‌ترین نوع گاوصندوق‌هایی که می‌توان از آن‌ها یاد کرد گاوصندوق‌هایی هستند که ساخت داخلی آن‌ها دو طبقه است و از ظرفیت مطلوبی برخوردار هستند.
این نوع از گاوصندوق‌ها از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی نسبت به سایر گاوصندوق‌های تولید شده قرار دارند. در کشور‌های اروپایی بهترین نوع گاوصندوق به کشور انگلیس برخواهد گشت که از نظر امنیتی که برای گاوصندوق‌های ساخته شده ایجاد می‌کند بسیار ماهرانه و با ظرافت خاصی آن را انجام می‌دهد.
در اصل کشور‌های اروپایی در گاوصندوق‌هایی که ساخته می‌شود و از آن‌ها استفاده می‌کنند بسیار حساس هستند و فاکتور‌های زیادی را برای امنیت هر چه بیشتر گاوصندوق به کار می‌برند. با این حال مدل‌های گوناگونی برای گاوصندوق‌های خارجی نیز وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای استاندارد‌های لازم به خود هستند.

  • نکته

از نکات مهم خرید گاوصندوق این است که هر چه وزن بیشتری را به خود اختصاص دهد مطلوب‌تر است و میزان دسترسی به آن نیز کمتر خواهد بود.
بنابراین دسترسی به گاوصندوق خود فاکتور بسیار ارزشمندی است که باید به کار برده شود و این نکته را باید در نظر داشت که گاوصندوق هر چه ایمن‌تر باشد و از نظر استاندارد‌های رمزنگاری قابلیت‌های بیشماری را داشته باشد میزان امینت بالا‌تری را هم خواهد داشت. امنیت بالا یکی از فاکتور‌های اساسی و اصلی در رابطه با گاوصندوق است که باید به آن اهمیت زیادی داد. برخی از گاوصندوق‌ها در ساختار داخلی خود دارای محفظه‌ای برای قرارگیری دماسنج هستند.
دماسنج میزان دما و رطوبتی را که در فضا داخلی و در بسته گاوصندوق وجود دارد را نشان می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که در زمان‌هایی که درب گاوصندوق دیر به دیر باز می‌شود مناسب باشد و بتوان از مرطوب شدن اسناد و مدارکی که در گاوصندوق وجود دارد جلوگیری به عمل آورد و مراقبت خوبی را برای آن‌ها انجام داد.
ایمنی و امنیتی که برای گاوصندوق وجود دارد نه تنها به سرقت نبردن اسناد و مدارک خواهد بود بلکه به میزان سالم ماندن آن‌ها نیز بستگی خواهد داشت. سالم ماندن وسایل ارزشمند فاکتور دیگری است که باید نسبت به آن توجه بیشتری را مبذول داشت. اهمیت برخی از اسناد به صورتی است که در زمان قرار گرفتن آن‌ها در برابر رطوبت تمامی ارزش خود را از دست می‌دهند و باید نسبت به دقت و نگهداری از آن‌ها نهایت تلاش را انجام داد. اسناد فاکتور مهمی برای نگهداری در گاوصندوق هستند زیرا امکان به سرقت رفتن و از بین رفتن آن‌ها به شدت بیشتر از سایر لوازم و وسایل ارزشمندی است که در داخل گاوصندوق قرار داده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *