وزن انواع گاوصندوق‌

وزن انواع گاوصندوق‌ بستگی به سایز، شکل ظاهری و کاربرد هر گاوصندوق دارد، با توجه به نوع سفارش خریدار و محل نصب اقدامات لازم برای تولید گاوصندوق صورت می‌گیرد.

در این گفتار قصد داریم تا به بررسی وزن انواع گاوصندوق‌ بپردازیم خوشحال می‌شویم ما را تا پایان دنبال کنید.

وزن انواع گاوصندوق‌

وزن انواع گاوصندوق‌ مانند اداری، خانگی، فروشگاهی، اسلحه، هتلی، آسانسوری، ویترینی، بانکی و بایگانی را بررسی کنیم.

1. گاوصندوق اداری

گاوصندوق‌های اداری براساس نوع کاربرد آن شرکت که قرار است در سایزهای مختلفی شناخته می‌شود. با توجه به محدود وزنی گاوصندوق‌های اداری که به صورت متوسط بین 220 کیلو گرم تا 1000 کیلوگرم می‌باشد.

2. گاوصندوق خانگی

انواع گاوصندوق خانگی یکی از پرفروش‌ترین صندوق‌های امانی است. این نوع صندوق‌ها به دلیل کاربردی بودن برای محل کار، زندگی و غیره بهترین وسیله برای حفظ و در امان ماندن وسایل ارزشمند دور از دسترس افراد سودجو می‌باشد. یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های نسوز بودن گاوصندوق‌ها وزن بالای آن است که دو یا حتی سه نفر هم نمی‌توانند آن را به راحتی جابجا کنند. وزن گاوصندوق‌های خانگی حدوداً 60 تا 180 کیلوگرم است.

3. گاوصندوق فروشگاهی

گاوصندوق‌های فروشگاهی به منظور نگهداری و محافظت از اسناد و مدارک، فاکتورها به خصوص پول نقد می‌باشد.
این نوع گاوصندوق‌ها برای املاکی‌ها یا بنگاه‌های ماشین بسیار پرکاربرد است، زیرا باید از تمامی اسناد مهم قولنامه‌ها و مدارک فروشنده و خریدار همچنین چک یا پول نقد را داخل آن نگهداری کند که باید حتما از گاوصندوق‌های ضد سرقت خریداری کنند. وزن این نوع گاوصندوق‌های از 150 تا 370 کیلوگرم متغیر است.

وزن انواع گاوصندوق‌ها

4. گاوصندوق اسلحه

گاوصندوق‌های اسلحه که یکی از خاص‌ترین نمونه‌های صندوق‌های امانی هستند به این دلیل که برای محافظت از تفنگ و انواع اسلحه کاربرد دارند. سایز و وزن این نوع گاوصندوق‌ها به صورت مستقیم بستگی به اندازه تفنگ و سلاح‌هایی که نگه داری می‌کنید دارد.

وزن گاوصندوق‌های اسلحه‌ای بین 260 تا 490 کیلوگرم است.

5. گاوصندوق هتلی

یکی از سبک‌ترین انواع گاوصندوق، گاوصندوق هتلی است. وزن این گاوصندوق تقریبا بین 12 تا 16کیلوگرم است. کاربرد گاوصندوق هتلی فوق‌العاده است، صندوق‌های هتلی بسیار کوچکی وجود دارند که تنها برای محافظت از مدارک شخصی شما مانند کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت و سایر مدارک شخصی که مناسب برای مسافرت است؛ به همین دلیل لازم نیست که فضای زیادی برای آن در نظر بگیرید.
صندوق‌های هتلی قابلیت نسوز بودن را ندارند به این دلیل است که در فرایند ساخت آن از بتن مسلح استفاده نشده به همین دلیل وزن بسیار سبکی دارد، زیرا مهم‌ترین وزن گاوصندوق به دلیل فضای بین دو ورق داخلی و خارجی است که با بتن پوشش داده شده است.

گاوصندوق های هتلی

6. گاوصندوق آسانسوری

گاوصندوق‌های آسانسوری یکی از محصولات بی‌نظیری هستند که متخصصان ایرانی آن را تولید کرده اند. این نوع گاوصندوق‌ها بهترین جایگزین برای گاوصندوق‌های ویترینی هستند. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان گفت که تقریبا 2200 تا 2450 کیلوگرم وزن دارند.

تاثیر وزن گاوصندوق بر روی امنیت آن مساله‌ی مهمی است، نکته قابل توجهی که در مورد گاوصندوق‌های آسانسوری وجود دارد سنگین بودن و فشرده بودن یک دکمه در عرض چند ثانیه است بدون در نظر گرفتن لرزش و صدا به سهولت کار می‌کند.

7. گاوصندوق ویترینی

گاوصندوق‌های ویترینی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌های امنیتی در 20 سال گذشته محسوب می‌شود. این نوع صندوق‌ها به نام گاوصندوق‌های زیر ویترینی نامیده می‌شوند. اغلب صاحبان کسب و کار برای فروشگاه‌های خود از این نوع گاوصندوق‌ها خریداری می‌کنند.

این نوع گاوصندوق‌ها ارتفاع کمی دارند و عریض هستند. البته وزن بسیار بالایی دارند نزدیک به 900 کیلوگرم وزن دارند. گاوصندوق‌های ویترینی امنیت فوق العاده بالایی دارند و به خوبی تمامی اجناس و اسناد همچنین وجوه نقدی صاحبان کسب و کار را حفظ می‌کند. معمولا جواهر فروشی ها، صرافی ها، ساعت فروشی‌ها و عینک فروشی‌ها از گاوصندوق‌های ویترینی استفاده می‌کنند.

گاوصندوق ویترینی

8. گاوصندوق بانکی

گاوصندوق‌های بانکی بیشترین کاربرد را دارند و معمولا بزرگ و سنگین وزن هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. بانک‌ها علاوه بر استفاده از گاوصندوق از صندوق امانات به صورت خزانه هم استفاده می‌کنند. خزانه در مکان شعبه بانک ساخته می‌شود سپس توسط یک درب خزانه محافظ شده نصب می‌شود. وزن درب خزانه از 300 کیلوگرم شروع می‌شد و تا 2500 هم قابل تغییر است.

قابل توجه است که برای ساخت هر کدام از این گاوصندوق‌ها بر اساس سفارش و به سلیقه مشتری از سوپر آلیاژ استفاده کنید، سپس وزن صندوق‌های امانی سنگین‌تر خواهد شد؛ زیرا سوپر آلیاژها قطر بیشتری دارند و محکم‌تر هستند.

9. گاوصندوق بایگانی

گاوصندوق بایگانی یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین صندوق‌های امانی است. از این صندوق‌ها برای محافظت و نگهداری پرونده‌های زیاد استفاده می‌شود که وزن زیادی ندارند؛ زیرا فاقد قابلیت نسوز هستند چرا که در ساخت آن از بتن مسلح استفاده نمی‌شود. وزن گاوصندوق بایگانی نسوز بین 270 تا 300 کیلوگرم است. در حالی که وزن گاوصندوق بایگانی نسوز تقریباً 2000 کیلوگرم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *