گاوصندوق‌های ضد حریق

سال‌های متمادی است که‌ این سوال وجود دارد که گاوصندوق‌های ضد حریق موثر هستند یا خیر؟
حقیقتی که وجود دارد‌ این است که آیا گاوصندوق‌های ضد حریق واقعا نسوز هستند و می‌توانند در برابر آتش حرارت بالا را به خوبی تحمل کنند بدون‌ اینکه آسیبی یا صدمه‌ای به محتویات ارزشمند داخل گاوصندوق شوند. در‌ این گفتار قصد داریم که شما را با انواع قالب‌های ضد حریق گاوصندوق آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید. زمانی که صحبت از نسوز شدن می‌شود در واقع چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند‌ این است که به اندازه‌ی کافی در برابر آتش قوی است و می‌تواند مقاومت کند‌ این نکته‌ی بسیار مهمی‌ است که از آن را از سایر گاوصندوق‌های دیگر متمایز می‌کند.
معمولا در میان دیوارها شکافی وجود دارد که با مواد مقاوم در برابر آتش‌ ایجاد می‌شود به همین دلیل در حین آتش‌سوزی دمای گاوصندوق توسط‌ این قالب‌ها خنک می‌شود. پیش از‌ اینکه بگویم که گاوصندوق ضد حریق است باید به‌ این نکات توجه کنید:

  • نوع فولاد
  • ضخامت فولاد
  • شکل درب
  • طراحی درب
  • ساختمان بدنه گاوصندوق

قالب اصلی گاوصندوق‌های ضد حریق

سه نوع قالب اصلی برای گاوصندوق‌های ضد حریق وجود دارد از جمله:

  1. قالب‌های کامپوزیت
  2. صفحات آتش‌نشانی
  3. هیئت مدیره آتش‌نشانی تقویت‌شده

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. قالب‌های کامپوزیت

یکی از بهترین و در عین حال موثرترین گاوصندوق‌های ضد حریق که از اوایل قرن نوزدهم مولفه و محفظه‌های آن موجب شده است که یکی از بهترین مدل‌های بازار باشد که البته به برند آن نیز بستگی دارد. بعضی از گاوصندوق‌های شامل آلوم، گچ یا هر ماده مقاوم دیگری که در معرض آتش است. گاوصندوق‌های کامپوزیت که دارای یک دیوار فولادی نازک ساخته شده‌اند که از دوام و استحکام بسیاری نیز برخوردار است.

2. صفحات آتش نشانی

از دیگر نمونه‌های صندوق‌های آتش‌نشانی ساده، ‌ایمن و قابل حمل‌ این است که برخلاف سایر دستگاه‌هایی که از قبل تولید می‌شدند در فرایند تولید آن‌ها مواد نسوز به کار رفته شده است.‌ این سیستم ضد حریق عالی است که می‌تواند در برابر آتش بدون‌ اینکه کمترین آسیب و صدمه‌ای به او برسد به خوبی مقاومت کند.

خرید گاوصندوق ضد حریق مناسب

3. هیئت مدیره آتش نشانی تقویت شده

این مورد از فاکتورهای ‌ایمنی ضد نسوز است که هر گاوصندوقی که دارای نسوز بودن را دارد باید‌ این سه ویژگی را داشته باشد.‌ این نوع از گاوصندوق‌های برخلاف گاوصندوق‌های سابق از لایه‌های اضافی هیئت مدیره آتش ساخته شده است تا از‌ این طریق مقاومت بیشتر نیز در برابر آتش‌سوزی و سرقت داشته باشد. در ضمن نیز برخلاف سابق‌ این گاوصندوق وزن بیشتری دارد و امکان جابجایی و حمل و نقل آن نیز وجود ندارد. البته باید بدانید که مقاومت‌ این نوع گاوصندوق نیز در مقایسه با مدل‌های دیگر ضد حریق کمتر است.

خرید گاوصندوق ضد حریق مناسب

پیش از خرید گاوصندوق ضد حریق باید در ابتدا اطلاعات کافی در خصوص ‌این دستگاه را به دست آورید تا بتوانید یک انتخاب خوب و موثری داشته باشید. نکاتی ضروری برای خرید گاوصندوق وجود دارد که بهتر است قبل از خرید از آن‌ها مطلع باشید. گاوصندوق‌های ضد حریق با مواد عایق در اجزای خاص تولید و ساخته می‌شوند.‌ این مدل کم بیش مانند اضافه کردن لایه‌های اضافی از مواد مقاوم در برابر آتش نسبت به گاوصندوق‌های معمولی است تا آن را به صورت‌ ایمنی نسوز تبدیل کند. آب یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید گاوصندوق باید مد نظر قرار بگیرد.
زیرا همان‌طور که ممکن است گاوصندوق شما در اثر آتش دچار صدمه شود زمانی که سیل می‌آید. چنانچه که گاوصندوق شما ضد آب نباشد احتمال‌ اینکه در اثر‌ این حوادث دچار مشکل شود و به دستگاه شما به خطر بیفتد نیز امکان پذیر خواهد بود.

تولید گاوصندوق‌های نسوز با مواد با کیفیت

نخستین عاملی که موجب می‌شود که اسناد و مدارک شما در برابر آتش نسوز شوند‌ این است که از مواد و متریال‌های با کیفیت در آن استفاده شود.

قیمت گاوصندوق‌های نسوز

گاوصندوق‌های همه جانبه با سیستم قفل قوی

گاوصندوق ضد حریقی خوب است که تمامی‌ ویژگی‌های ضد حریق را داشته باشد و در برابر آتش نیز دوام کافی را داشته و همچنین ضد سرقت نیز باشد که گاوصندوق کاوه چنین ویژگی‌ای را دارد.

این گاوصندوق‌ها تنها با یک مهر و موم اضافی طراحی شده‌اند.‌ این دست از گاوصندوق‌های ضد حریق به صورتی طراحی شده‌اند که در هنگام آتش‌سوزی تورم می‌کنند و از مواد داخل آن به خوبی محافظت می‌کنند.

تست شده UL

UF آخرین موردی است که از اهمیت کمی‌ نیز برخوردار است.‌ این گاوصندوق ضد حریق است که زمانی که می‌خواهید روی آن آزمایش کنید که مطمئن شوید که از میزان مقاومتی در برابر آتش برخوردار است. با تست کردن UL گاوصندوق برچسب را روی گاوصندوق مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در صورتی که به جعلی بودن آن مطمئن هستید گاوصندوقی را انتخاب کنید که به هر دو روش زیر بتوانید آن را تست کنید.

نتیجه گیری

در ‌این مطلب قصد داشتیم به سوالاتی از‌ این دست که آیا گاوصندوق ضد حریق موثر است؟ پاسخ دهیم همان‌طور که می‌دانید پاسخ‌ این سوال بله است. اما با‌ این حال شما باید سایر عوامل دیگر را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که‌ این محصول در واقع در برابر آتش نیز از مقاومت و دوام بسیاری برخوردار است و می‌توانید با خیال آسوده وسایل گران‌بهای خود را داخل آن قرار دهید تا از دستبرد سارقین در امان بماند.

قیمت گاوصندوق‌های نسوز

با توجه به‌ اینکه‌ این گاوصندوق‌ها نسبت به سایر گاوصندوق‌های دیگر قیمت بالاتری دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *