فاکتورهای انتخاب گاوصندوق

همیشه امنیت فاکتور بسیار مهم و قابل تأملی بوده است که ذهن انسان را به خود درگیر می‌کرده است. برای این که انسان بتواند از امنیت را برای خود به ارمغان بیاورد کار‌های زیادی را از گذشته تا به امروز انجام داده است.
در گذشته انسان برای این که بتواند از تمامی وسایل ارزشمند خود محافظت کند مکان‌هایی را برای پنهان کردن آن‌ها مشخص می‌کرد تا بتواند آن‌ها را دور از دسترسی سارقان و دزدان قرار دهد.
بنابراین برای این که قسمت مورد نظر را فراموش نکند از سنگ و یا مواد دیگری برای نشانه استفاده می‌کرده است.
این نشانه‌ها باعث می‌شدند که جای وسایل ارزشمندی که در آن‌ها قرار داده شده است محفوظ بماند و صاحب آن به راحتی با توجه به نشانه‌ای که ایجاد کرده است آن را در زمان مشخص پیدا کند.
کم کم با گذشت زمان راه‌های دیگری برای نگهداری از وسایل به وجود آمدند که بیشتر در گنجه‌ها و یا صندوقچه‌ها بود.
صندوقچه‌ها دارای کلید‌های مخصوص به خود بودند و این که جنس آن‌ها از فلز آهن بود به همین خاطر بسیار سنگین بودند. جا به جایی این صندوقچه‌ها ناممکن بود و آن هم به علت سنگین بودن صندوقچه بود.
با این حال این صندوقچه‌ها کمتر به سرقت برده می‌شدند مگر این که افرادی به آن‌ها دسترسی داشتند و یا این که قفل آن را پیدا می‌کردند.
بعد از صندوقچه‌ها کمد‌های قفل دار گزینه بعدی بود که برای نگهداری از وسایل از آن‌ها استفاده می‌شد.
کمد‌های قفل دار از جنس چوب بودند و در بیشتر خانه‌ها نیز ساخته می‌شدند و هیچ خانه‌ای نبود که یکی از آن‌ها را در اختیار نداشته باشد و در بیشتر موارد نیز از آن‌ها برای نگهداری لوازم و اشیاء قیمتی استفاده می‌شد.

پیدایش گاوصندوق به زمان‌های گذشته بر می‌گردد، بعد از گذشت سال‌های طولانی وسایل و ابزار دیگری برای نگهداری از لوازم ارزشمند انسان تولید شد که به آن‌ها گاوصندوق گفته می‌شد.
گاوصندوق‌ها در ابتدا دارای رمز بودند و با استفاده از قسمت دایره‌ای شکل در وسط آن ‌ها رمزگشایی شکل می‌گرفت.
در ابتدا رمز گشایی این نوع از گاوصندوق‌ها دشوار بود اما بعد از گذشت زمان سارقان مهارت‌های زیادی برای باز کردن گاوصندوق را به دست آوردند و توانستند به راحتی رمز‌هایی را که برای گاوصندوق ایجاد می‌شد را بشکنند و به در گاوصندوق را باز نمایند. به مرور زمان خلاقیت در ساخت انواع گاوصندوق ایجاد شد.

گاوصندوق استفاده از وسایلی همچون سیم‌های مفتولی و یا گیره‌ها وسایلی بودند که از آن‌ها می‌شد برای باز کردن گاوصندوق بهره‌مند شد.
در وهله‌ی اول انتخاب گاوصندوق برای ایجاد امنیت است، گاوصندوق دارای ویژگی‌های زیادی است که یکی از آن‌ها امنیت است و باید نسبت به امنیتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود اهمیت زیادی را قائل بود.
در عصر حاضر انواع و اقسام گاوصندوق‌ها در برندهای مختلف مثل گاوصندوق کاوه و یا سدید در مدل‌های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها از تبلیغات بسیار گسترده‌ای بهره برده‌اند این تبلیغات گسترده باعث شده است سردرگمی زیادی برای کسانی که اقدام به خرید گاوصندوق می‌کنند به وجود آید و نتوانند تصمیم گیری درستی را در این زمینه داشته باشند.

فاکتورهای انتخاب گاوصندوق

نکات مهم خرید گاوصندوق که باید به آن توجه داشته باشید، عبارت است از:

  • وزن
  • نوع محصول
  • ضد آب
  • ضد حریق
  • اهمیت قفل
  • تعداد کلید
  • امکانات گاوصندوق

در رابطه با اندازه و وزن محصول ابتدا قبل از هر چیز باید نیاز خود را در مورد خرید خود به دست آورد.
اگر اسناد و مدارک ارزشمندی که از آن‌ها نگهداری می‌شود بسیار زیاد است و نیاز به فضا زیادی دارد یا این که از نظر اندازه نسبتا بزرگ هستند باید اندازه بزرگی را برای گاوصندوق در نظر داشت.
وزن گاوصندوق نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا هر چه وزن گاوصندوق بیشتر باشد و سنگین‌تر باشد امکان دزدیده شدن آن به صورت یکجا کمتر است و نمی‌توان آن را جا به جا کرد.

گاهی اوقات پیش خواهد آمد که گاوصندوق از وزن سبکی در ساخت آن به کار رفته باشد که میزان جا به جایی آن به آسانی صورت می‌گیرد به همین خاطر سارقین مجالی برای دزدیده نشدن آن نمی‌دهند و به آسانی آن را به سرقت می‌برند.

گاوصندوق‌ها برای مکان ‌های خاصی به کار برده می‌شوند به همین خاطر برای این که بتوان از آن‌ها به درستی استفاده کرد باید نسبت به انتخاب آن‌ها دقت نمود.

گاوصندوق برای مدیران به کار بردن گاوصندوق یکی از وسایل مفید و ضروری خواهد بود. بنابراین مدیران زمان زیادی را با گاوصندوق خود می‌گذرانند به این شکل که روزانه امکان دارد به صورت‌های متفاوتی به گاوصندوق خود دسترسی داشته باشند و از آن برای برداشتن یکسری از مدارک استفاده کنند.
به همین خاطر به صورت مکرر از گاوصندوق بهره می‌برند برای همین نیاز به رمز‌های فوری دارند که این رمز‌ها با توجه به این که فوری هستند باید امنیت گاوصندوق را دو برابر سازد.
گاوصندوق‌هایی که در منزل از آن‌ها استفاده می‌شود دارای کاربری ساده‌تری هستند و روش‌های آسانی در رابطه با رمزگذاری برای آن‌ها وجود دارد و نسبت به گاوصندوق‌هایی که برای ادارات به کار برده می‌شود دارای پیچیدگی زیادی نخواهد بود.
با این حال، قبل از خرید گاوصندوق باید این نکته را در نظر داشت که چه کاربردی برای گاوصندوق انتخابی وجود دارد و بعد از آن اقدام به خرید کرد. امنیت مدارک ارزشمند خود را با گاوصندوق تجربه کنید.

انواع قفل‌های کاربردی برای گاوصندوق

انواع قفل‌ های گاوصندوق و ویژگی‌های آن متفاوت است. قفل‌های گاوصندوق عبارت است از:

  • قفل ترکیبی
  • قفل الکترونیکی
  • قفل مکانیکی

هر یک از این قفل‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند به همین خاطر نکته‌ای که باید نسبت به آن‌ها دقت زیادی کرد کاربردی است که برای گاوصندوق وجود دارد و نیاز‌های خاصی را نیز برطرف می‌کند.
قفل ترکیبی که برای گاوصندوق‌ها به کار برده می‌شود از ترکیب قفل مکانیکی و الکترونیکی به دست آمده است.

با این حال هر یک از این قفل‌ها دارای معایب و مزیت‌های خاص به خود هستند که نسبت به کارکردشان با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
ساخت گاوصندوق باید به صورتی باشد که نتوان به راحتی به آن دسترسی داشت گاهی اوقات برخی از سارقان به کمک وسیله‌ای به نام دیلم سعی می‌کنند که گاوصندوق را باز کنند یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود گاوصندوق به راحتی با کمک دیلم باز شود ساخت آن است.
یکی از ساخت‌هایی که به کمک دیلم نیز نمی‌توان آن را باز کرد ساخت پلکانی است.
این ساخت برای گاوصندوق بسیار مناسب است و امینت بیشتری را برای آن به وجود می‌آورد و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب گاوصندوق می‌باشد.
اگر رمز گاوصندوق فراموش شد با دردسر روبه رو می‌شوید، اما هر مشکلی راه حلی دارد و برای پیدا کردن رمز گاوصندوق از تولیدکنندگان گاوصندوق کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *